Egy lány listát írt a barátjának, hogy mit csináljon vele, ha pánikrohama van

Szerző: Diákszemmel

A pánik- és stresszbetegségek egyre gyakoribbak a fiatal korosztály körében, ám ezekről a mai napig keveset beszélünk, és sokan nehezen tolerálják.

Egy lány, aki szintén pánikbetegségben szenved, írt egy listát a barátjának, mit kell tenni ilyen helyzetekben. Mint mondja, a srác szeretne segíteni neki, de nem tudja, hogyan kell reagálni ezekre a helyzetekre.

És valóban, a legnagyobb problémát ilyenkor az jelenti, hogy körülötted lévő emberek nem tudják elképzelni azt az állapotot, amiben vagy. Azt, hogy most nem tudsz “normálisan” reagálni.

A listát író lány buzdít arra mindenkit, aki hasonló problémától szenved, hogy bátran osszák meg a listáját, hátha segít!

1. Tudd, hogy félek, és nem tudom megindokolni, miért, ezért ne legyél dühös és ne akadj ki.

2. Ha ott a gyógyszerem, adj belőle.

3. A légzőgyakorlatoktól ideges leszek, de nagyon sokat segítenek. Próbálj rávenni, hogy lélegezzünk együtt.

4. Javasolj kellemes dolgokat, hogy miket csinálhatnánk, ami eltereli a figyelmem a pánikról. De ne azt mondd, hogy ezt vagy azt KELL csinálnom, és figyelj arra, ha nemet mondok.

5. Emlékeztess rá, hogy volt már korábban ilyenem, és akkor is elmúlt. Mindig elmúlik, de amíg tart, nagyon ijesztő. Próbálj kellemes közös emlékeket felidézni és megnevettetni.

6. Néhány korty víz jól jöhet, de ne mondd, hogy meg KELL innom, mert hidd el, ki fogom hányni.

7. Lélegezz velem!

8. Ha el tudunk menni onnan ahol vagyunk, vigyél haza.

9. Legyél kedves, de ne csak úgy, mint aki visszafogja a dühét. Nem magam vagyok ilyenkor, és éppen elég kellemetlenül érzem magam így is, ha még te is bűntudatot keltesz bennem, az nem segít.

10. Néha egy hosszú ölelés ilyenkor jót tesz.

11. Rávenni, hogy normálisan lélegezzek, nehéz lesz, de nagyon fontos.

12. Ha nagyon nem tudsz mit kezdeni velem, hívd fel az anyukámat.

13. Mondd, hogy ne küzdjek ellene, inkább engedjem, hogy átmenjen rajtam. Minél inkább próbálom irányítani, vagy minél inkább próbálod te irányítani, annál rosszabb lesz.

14. Legyél empatikus! Lehet, hogy nem érted, min megyek keresztül, de hidd el, hogy nem direkt csinálom.

15. Ha már elmúlt, néhány órával később beszélgethetünk róla. Ha nem tudod, jól reagáltál-e, vagy mit kellene máshogy csinálnod, ilyenkor már el tudom mondani.

A pánikbetegség nem hiszti, nem kitaláció! Figyelj oda a körülötted lévőkre.

Forrás: studentproblems.com

Hozzászólások

Szerző: Diákszemmel