10 tipp: így győzd le a honvágyat, ha távol élsz az egyetem alatt

Szerző: Diákszemmel

Ha messzire kell költöznöd otthonról az egyetem alatt, az persze izgalmas is, de ugyanakkor előfordulhat, hogy elfog a honvágy, hogy egy kicsit ijesztő, hogy nincs körülötted semmi az ismerős dolgokból. Íme pár tipp, hogy ne érezd magad olyan távol.

1. Video chatelj az otthoniakkal

A telefon persze egyszerűbb, de szánj időt arra, hogy bevonulj a szobádba és video chaten is beszélj a családoddal, otthoni barátaiddal. Meglátod, egész más érzés lesz, ha látod közben az arcukat is.

2. Írj levelet, várj csomagokat

Ha minden hétvégén hazamész, akkor ez annyira nem releváns, de ha mondjuk külföldön vagy, és hónapokig nem lesz módod hazamenni, akkor kérd meg az otthoniakat, hogy küldjenek neked kisebb csomagokat! Nagyon jó érzés lesz pár összeválogatott apróságot kapni. Amelyik barátodat pedig rá tudod venni, azzal kezdjetek el kézzel írott leveleket küldeni egymásnak. Meglátod, egész mást meséltek el ilyen formában, mint chaten, és igazi törődés-érzés lesz, mikor megérkezik a levél.

via GIPHY

3. Maradj elfoglalt

Amikor tényleg beüt a honvágy, figyelj arra, hogy mindig találj magadnak tevékenységet, maradj elfoglalt. Ha dolgod van és azokkal szépen lépésben haladsz, az kicsit eltereli a figyelmed arról, hogy perpillanat utálod az egészet és legszívesebben otthon lennél. Ha az egyetem mellett marad szabadidőd, vállalj diákmunkát. Így legalább szerzel egy kis pénzt is. Ilyenkor igyekezz esténként sem otthon maradni egyedül, hanem menj el társasággal.

via GIPHY

4. Beszélj erről azokkal, akik hasonló cipőben járnak

Biztos lesz körülötted még pár ember, aki ugyanúgy van, mint te, nyavajogj egy kicsit nekik. Majd ők is nyavajognak neked, és ha így megosztjátok egymással az érzést, máris kicsit jobb lesz.

via GIPHY

5. Olvass

Ha nem vagy annyira társasági ember, akkor szerezz be izgalmas könyveket, és olvass sokat! Sokkal jobban leköti a figyelmed, mintha csak a Netflixet bámulnád, így nem a honvágyon jár majd az eszed. Ha jó idő van, ülj ki a parkba a könyveddel, így legalább kimozdulsz a lakásból, ami mindig nyomasztóbb, ha rossz érzésekről van szó.

via GIPHY

6. Írd le, hogy érzel

Nagyon sokan esküsznek a naplóírás stresszoldó hatására. Nincs veszítenivalód, próbáld ki te is: fogj egy szép füzetet, és kezdd el leírni benne, hogyan érzel, mi bánt, mit szeretnél. Ha belejössz, elkezdheted leírni az aznapi élményeid, kivel találkoztál, mit csináltál, mit fedeztél fel a környéken. Ezt mókás lesz majd fél év múlva már otthonról visszaolvasni.

via GIPHY

7. Mozogj egy kicsit

A sportnak elképesztő stresszoldó hatása van, az egyéb egészségre gyakorolt jótékony hatásairól már nem is beszélve. Menj el kirándulni, ülj biciklire, vagy kezdj el eljárni esténként futni. Meglátod, milyen felszabadító élmény lesz a nyomasztó érzések alól!

via GIPHY

8. Csinálj olyan dolgokat, amiket otthon is szeretsz

A honvágynak része az is, hogy elszakadtál az otthon megszokott rutinoktól. Lehet ez valami egész egyszerű dolog, például hogy vasárnap délután mindig palacsintát ettél: amit tudsz, valósíts meg az új helyen is, ez az otthonosság érzését adja majd.

via GIPHY

9. Fedezd fel a környéket

Honvágy akkor keletkezik, ha távol vagy otthonról: tehát most távol vagy otthonról, vagyis egy teljesen új helyen! Fedezd fel a környéket, turistáskodj: legyen ez a máshol tanulás egy kicsit vakáció is.

via GIPHY

10. Törődj magaddal

Miközben mindenütt azt halljuk, hogy kikerülni a komfortzónádból, az hozza az igazi élményeket, úgy fejlődhetsz és fedezhetsz fel új dolgokat, azt azért nem szabad elfelejteni, hogy szükségünk van a komfortzónánkon belüli biztonságérzésre is. Figyelj arra, hogy teremts olyan helyzeteket, amikben olyan komfortosan érzed magad, mintha otthon lennél – erre a feltöltődésre minden nap szükséged van.

via GIPHY

Forrás: topuniversities

Hozzászólások

Szerző: Diákszemmel