Alighogy véget ért a 2016/2017-es tanév, máris megindultak a találgatások arról, hogy a következő tanítási időszak a megszokottnál hosszabb lesz. A köznevelésért felelős helyettes államtitkár, Maruzsa Zoltán az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt arról, hogy két héttel hosszabbra tervezik jövőre a tanévet.
A Pénzcentrum cikkében az áll, hogy a helyettes államtitkár szerint a nyári szünet idején mindig felvetődik a probléma, hogy túl hosszú a szünet, és nem tudnak mit kezdeni a gyerekekkel, mivel nincs ennyi szabadságuk a szülőknek. Tanév közben viszont az merül fel, hogy legyen hosszabb a nyári szünet, mert június közepén már nagyon meleg van, olyankor már nem lehet tanítani. A pedagógusok is ritkán lelkesek, ha felmerül az, hogy mondjuk még két héttel tovább tartson a tanév – tette hozzá Maruzsa Zoltán.
A kormányzat kompromisszumos megoldásként tudja elképzelni azt, hogy tömeges táboroztatási lehetőséget biztosítanának a gyerekeknek, így több tízezer diáknak tolódna ki a tanév két héttel.
Ha a nemzeti táborozási koncepció és az erre fordított uniós források mentén sikerül bővíteni ezeknek a kapacitásokat, sikerül kidolgozni olyan tematikus programokat, amelyek nem méregdrágán, nem magánszervezésben, hanem adott esetben iskolaépületekben szervezve, nem feltétlenül mindig bentlakásos módon, de játékos nyári foglalkozásokat és különböző kompetenciafejlesztő tartalmakat tudnak kínálni, akkor ezzel lehet egy jó kompromisszumos megoldás irányába elmenni – fejtette ki a Pénzcentrum írása szerint Maruzsa Zoltán.
Hozzátette, hogy a különböző OECD-s kimutatások szerint a tanítási napok száma Magyarországon kifejezetten alacsony. A helyettes államtitkár kijelentette, hogy ha a jövőben sor kerül a tanév hosszabbítására, akkor is az az említett táborozási koncepció mentén történik. Az már csak technikai kérdés, hogy ezt a tanév részeként kell-e definiálni, vagy már a tanéven kívüli, de állami kínálatként kell-e bevezetniük.