1989 ember bevonásával készült az a kutatás Nagy Britanniában, ami megállapította, hogy semmi értelme a 8 órás munkanapnak, mert 3 órát tölt az átlag munkavállaló ebből munkával.
Egészen pontosan 2 óra 53 percet.
Mit csinál helyette?
Csacsog a kollégáival, eszik, cigiszünetet tart, átböngészi a híreket. És állást keres.
Pszichológusok azt mondják, hogy az agy nem is képes egyhuzamban néhány óránál tovább a feladatokra összpontosítani. Az ő javaslatuk szerint érdemes ezért a cégeknek átgondolniuk a munkaidő-beosztást, amelynek alkalmazkodnia kellene a munkavállalók kapacitásához.
Már csak azért is, mert minél több ideig kell dolgozni, annál többet romlik a teljesítmény a nap végére. Egyre lassabban végezzük el a feladatokat, egyre többet kalandozunk el közben, minél tovább ülünk a munka fölött.
Mit csinálnak a sikeres emberek?
Folyamatosan fejlesztik a munkára való koncentrálás képességét. Néhány órán keresztül foglalkoznak a feladatukkal, aztán abbahagyják. Pihennek.
Az emberi agynak végesek a kognitív forrásai, amelyek termékeny, kreatív munkára tud fordítani. Ha túl van terhelve, az visszahat a produktív órákra is, mivel rossz szokásokat alakít ki.
Van már néhány cég, aki komolyan elkezdett foglalkozni ezzel a témával, és rövidítik a munkaheteket. Sokan bevezetik a négy napos munkahetet. Ezek a vállalatok egyöntetűen állítják, hogy számukra fontos, hogy az emberek kreatívan teljesítsenek és elégedettek legyenek, ezért odafigyelnek a munkavállalók igényeire.
Ideális megoldást lehet az 5 napos munkahét, 6 órás munkaidővel.
Az Amazon is kipróbálta mind a munkahét, mind a munkanap rövidítését. 30 órás munkahéttel kísérleteztek, illetve van olyan opció is, hogy hétfőtől csütörtökig 10 és 2 között dolgoznak. Akik ezt választják, a fizetésük 75%-át kapják meg. Még nem közöltek eredményeket, hogy hogyan köszönt ez vissza a produktivitásban.
Az viszont biztos, hogy a rövidebb munkanapok nem feltétlenül jelentenek kevesebb elvégzett munkát, viszont elégedettebb, kreatívabb és kevésbé stresszes alkalmazottakat eredményeznek. Ez pedig könnyen lehet, hogy megérné a legtöbb cégnek.
Forrás: Business Insider