Ha érdekelnek a vizuális műfajok, ha gondolkodsz azon, hogy valamilyen kreatív szakmát válassz, akkor ezek az illusztrációk tetszeni fognak. Olyan képek, hirdetések, poszterek szerepelnek a gyűjteményben, ahol az alkotó nagyon kreatívan játszott el a negatív tér használatával, érdekes hatást teremtve.
A negatív tér a kép háttere, az a tér, ami körülveszi a központi motívumot. Fekete-fehér rajzokon ez általában a fehér, míg az alak jelenik meg fekete színnel. Ha valaki már kicsit játszani akar, akkor ezt megfordítja. Különleges eredmény akkor születik, amikor ez a háttér, a negatív tér is életre kel.
Az első egy klasszikus példája annak, amikor az ábrázolni kívánt motívumnak csak egy részét rajzolják meg valóban, a negatív tér teremti meg a hiányzó elemeket.
Colsubsidio Book Exchange
Ügynökség: Lowe/SSP3, Kolumbia
A következő példa azért különleges, mert itt fotókról van szó: nem teremtett, hanem már létező, és megfelelő kompozícióban bemutatott alapanyaggal játszottak el.
Philips LED gyertya
Ügynökség: Ogilvy & Mather, Gurgaon, India
Egyik kedvenc példám a fejjel lefelé is működő képek.
Criminal Underworld
Alkotó: Simon C. Page
Fiat: ne chatelj vezetés közben
Itt arról van szó, hogy az alkotók kreatív plakátokat készítettek egy fontos üzenet közvetítésére. Ez is egy elég szerethető példa, amikor maga a plakát vizuálisan érdekes, jobban felkelti a figyelmed és megnézed, és akkor talán jobban megjegyzed magát az üzenetét is. Itt az a szöveg: „vagy a betűt látod, vagy a kutyát” – vagyis a kettőt egyszerre nem, és valóban, ez így működik a képen. És valóban, vezetés közben is vagy a megírt üzenetet látod, vagy azt, amit mindjárt elütsz. A kettőt egyszerre nem..
Ügynökség: Leo Burnett Tailor Made, Sao Paolo, Brazília
Hut Weber: It’s the hat – a kalap az
Ez egy egyszerű hirdetés, amelyen mindannyian felismerjük mindkét alakot. Mi különbözteti meg őket? A kalap. Mit reklámoz a hirdetés? 🙂
Ügynökség: Serviceplan Hamburg / München, Németország
Volkswagen: lásd a filmet másképp
Itt filmeket idéznek meg, úgy, hogy a negatív tér segítségével két motívumot is felismerünk, miközben csak egyet rajzoltak meg.
Alkotó: Noma Bar
Ügynökség: Adam & Eve/DDB London
Forrás: digitalsynopsis.com