Tudod magadról, hogy jól tudsz szöveget írni, és szereted is csinálni? Közben pedig hallgatod, hogy büfé szakra jársz az egyetemen.. Ne is törődj vele! Szuper karrier-lehetőségeid vannak, és ezeket szedtük most össze neked.
1. Újságíró
Az egyik evidens választás az újságírói karrier, ami egy nagyon izgalmas szakma és nemes feladat is egyszerre, ha célul tűzöd ki a korrekt és objektív tájékoztatást. A rangja és az elismertsége azonban hazánkban most nincs a topon, ezért azt javasoljuk, erősen gondold át a lehetőségeid. Jó megoldás lehet, ha másodállásban, külsősként dolgozol különböző lapoknál és online fórumoknál.
2. Szövegíró
A marketinges szövegírás ezzel szemben most egy nagyon jól menő irány: amikor a neten egyre erősebb az a tendencia, hogy minden márka, minden cég egyszerre tartalom előállító médium is, hiszen céges blogra mindenkinek szüksége van, aki markáns online jelenlétet szeretne elérni, akkor nagy szükség van valakire, aki ezt érdekesen és értelmesen el tudja végezni. Dolgozhatsz ügynökségnél, és akkor több ügyféllel dolgozol egyszerre, vagy lehetsz egy nagyobb cég alkalmazottja, kreatív és jól fizetett állásod lesz.
3. Közösségi média specialista
Te is követsz néhány márkát a közösségi fórumokon, igaz? Akkor biztos tapasztaltad, hogy nincs bénább, mint az elidegenítő, érdekesnek álcázott, de közben egyértelműen reklám posztokkal találkozni. Ezt szerencsére egyre több vállalat belátja, és ha ez megtörtént, akkor profira bízzák a közösségi médiás felületeik kezelését. A profizmus pedig abban nyilvánul meg, hogy jól tudj írni és jó stílusod legyen.
4. E-mail marketing specialista
Egy újabb marketinges feladatkör, ő az, aki a hírleveleket írja a vállalatok számára. A hírlevél nagyon fontos a cégek életében, mert nagyon hatékony értékesítő eszköz, ha jól van megírva. Mi lesz a tárgy mezőben? Érdekes-e annyira a szöveg, hogy elérd, hogy az olvasó átkattintson a levélben szereplő linkre? Mi más kell ehhez – is -, mint egy jó szövegíró.
5. PR szakember
„Nagy múltú vállalatunk kiváló szolgáltatásai..” – a PR borzasztóan unalmas lehet, kivéve persze, ha kreatív hozzáállással valami újat hozol. A PR szakember aztán valóban a szavakkal dolgozik, a tehetséges megfogalmazás, amivel ki tudod hangsúlyozni, amit ki kell, és észrevétlenné teszed, aminél pedig arra van szükség, kész művészet. Ez a szakma rengeteg kreatív kihívást hozhat, csak vigyázni kell, hogy ne hagyd, hogy elkapjon a sztenderd szövegek unalmas gépszíja.