4 napi szokás, ami javítva a teljesítményed a suliban

Szerző: Diákszemmel

Sokszor esünk abba a hibába, hogy ha javítani szeretnénk a teljesítményünkön, akkor azonnal óriási terveket szövünk és gyakorlatilag teljes életmódváltozást tervezünk. Aztán ez persze nem sikerül, hiszen nem tudunk hirtelen mindent megváltoztatni. Sokkal eredményesebbek lehetünk, ha kis lépésekkel indulunk. Adunk 4 tippet, ami neked is hasznos lehet.

1. Legyen egy reggeli rutinod

A nap könnyen elúszhat már reggel, ha ébredés után előveszed a telefonod, aztán ott ragadsz és azt böngészed, valami érdekesség hatására megnyitod a laptopod, és már elment a fél délelőtt, te pedig még pizsamában vagy. Sokat segíthet a napi hatékonyságon, ha bevezetsz egy reggeli rutint, ami azt jelenti, hogy miután felkeltél, megfürdesz és megreggelizel, ha reggel szeretsz sportolni, akkor ezt is beiktatod, ha a kutyát kell levinni, azután már nem fekszel vissza.

Egyszerűen tehát a reggel első tevékenysége legyen az, hogy összekészülsz: ha ez természetessé válik, valószínűleg ezután már értelmes tevékenységgel folytatod majd a napot, és máris egy hatékony délelőtt áll a hátad mögött.

2. Olvass

A nap zárása is hasonlóan fontos: tedd olvasással, és ne kütyükkel. Ha lefekvés előtt minden nap olvasol egy órát, akkor annak jótékony, kreativitás-fejlesztő hatást is érzékelni fogod, valamint sokkal jobban és pihentetőbben alszol majd, ha nem egy kijelzőt bámultál közvetlen alvás előtt. Ha találsz néhány jó könyvet, alig várod majd, hogy bekuckózhass vele este, és átadd magad a világának.

3. Nézd a dolgok jó oldalát

Az általánosan nyűgös sulis hangulatban hajlamosak vagyunk mindenért csak nyafogni: próbálj változtatni ezen a hozzáálláson. Igyekezz meglátni a jót egy-egy helyzetben, megtalálni, miért lehetsz hálás: ha saját magadat jobb hangulatba tudod hozni ezen keresztül, máris elviselhetőbb lesz a kellemetlen feladat is.

4. Menj ki a természetbe

Minden hétvégén menj ki egy kicsit a szabadba, ha csak egy nagyobb sétára, az is jó, de legyél friss levegőn, a zöldben. Ez olyan feltöltődést tud hozni számodra, ami egész hétre elegendő energiát ad. Az aktív kikapcsolódás teljesen kizökkent a napi mókuskerékből, elszakít attól, hogy ezek pörögjenek a fejedben – erre pedig szükség van, hogy aztán újult erővel vágj neki a következő hétnek.

Ez a négy tipp négy nem olyan nagy energiát követelő változtatás – amelyek azonban hatékonyabbá tehetnek, így pedig jobb teljesítményt tudsz produkálni a suliban.

Hozzászólások

Szerző: Diákszemmel