5 tipp a hatékonyabb reggeli rutinért

Szerző: Diákszemmel

Reggel, amikor szól az ébresztő, elég sokan vagyunk, akik nagyon nehezen kelünk fel. Különösen ilyen hidegben, amikor ott hagyni a meleg paplant még nehezebb, mint máskor. Mit tehetünk, hogy hatékonyabb legyen a reggel?

1. Ne nyomd le a szundit

Alkudozunk magunkkal és úgy döntünk, még biztosan nem vagyunk képesek felkelni, legalább még öt percet. Lenyomjuk a szundit, és azzal a lendülettel visszaalszunk. Igazából ez nem jó taktika, mert csak azt érjük el vele, hogy egy reggel kétszer is megkapjuk az ébresztés kellemetlen élményét, ráadásul ha időre megyünk, akkor már kapkodni is kell.

2. Hagyj 20-30 perc pihenőidőt magadnak

Nehéz elképzelni, hogy 20 perccel korábban felkelni, mint muszáj, konkrétan segíteni fog, pedig így van. Ha nem számolod ki minden perced, hanem 20 perccel korábbra állítod az ébresztőd, és lesz időd kényelmesen meginni a kávéd, átböngészni a híreket, vagy akár egy kis reggeli testmozgást végezni, sokkal frissebb leszel egész nap, mintha kapkodásból áll a reggel.

3. Készíts egy finom reggelit

Mindenképp reggelizz meg még otthon, készíts egy finom és tápláló reggelit, amihez van időd leülni és megenni. Mindenféle szempontból beindítja a tested, és megadja azt a szükséges energialöketet, ami ahhoz kell, hogy el tudd kezdeni a napot.

4. Igyál vizet a kávéd mellé

A kávé erősen vízhajtó hatású, ezért mindig figyelj oda, hogy a reggeli kávéd mellé igyál meg legalább 3 dl vizet. Ha nem kávézol reggelente, akkor sem árt, ha egy pohár vízzel indítod a napot, szintén frissítő és anyagcsere-beindító hatása van.

5. Már kész öltözetbe ugorj bele

Ez nem is a reggeli rutin, ez inkább az előző esti rutin. Készítsd ki, hogy mit akarsz másnap felvenni – kisiskolásnak hangzik, de igazából időt és energiát spórolhatsz meg, ha nem reggel álmos fejjel próbálod végiggondolni, hogy mit is vegyél fel. Ha ezt megteszed előző este, és reggel már csak bambán fel kell venni, hálás leszel magadnak, amiért eggyel tovább maradhatsz félálomban.

A reggel kihatással van az egész napunkra: ha kapkodunk, nem tudunk kényelmesen összekészülni, egész nap nyúzottnak fogjuk magunkat érezni. Ezért fontos, hogy kellő hangsúlyt fektessünk a reggeli rutinra.

Hozzászólások

Szerző: Diákszemmel