Így csoportosítsd a feladatokat, hogy gyorsabban kész legyenek

Szerző: Diákszemmel

Sokan sokféle technikát használnak a megfelelő időkezelésre, és mindenkinek más működik, hiszen ez személyiségfüggő is. De vannak olyan univerzális technikák, amik mindenkinek egyformán segítenek abban, hogy gyorsabban végezze el a feladatokat.

Ezek egyike az ugyanolyan feladatok csoportosítása, és egyszerre elvégzése. Mit is jelent ez pontosan?

1. Írd össze a feladatokat, amiket meg kell csinálnod

2. Bontsd a feladatokat részfeladatokra. Tehát például, ha fel kell készülnöd egy dolgozatra/vizsgára, akkor az abból áll, hogy: a) összegyűjtöd a tanulnivalót b) tanulsz c) kikérdező kártyákat gyártasz az ismétléshez

3. Miután az összes feladatod részfeladatokra bontottad, határozd meg, melyek a hasonló feladatok. A hasonlóság jelentheti azt, hogy hasonló típusú maga a feladat, ugyanazon a helyen kell elvégezni, ugyanolyan gondolkodási módot kíván tőled. Például, ha meg kell kérdezned valamit egy tanártól e-mailen, és forráslistát kell keresned egy beadandóhoz online, azokban közös, hogy mindet a géped előtt kell elvégezned. Vagy ha két különböző tárgyból is ismétlőkártyákat kell gyártanod, az pedig hasonló logikát jelent.

4. Válassz ki egy feladatcsoportot, és azokat végezd el egymás után.

Ez a technika azért segít gyorsabban megcsinálni a feladatokat, mert a különböző dolgok közti váltás nagyon sok időt és energiát vesz el. Különböző kutatásokban vizsgálták, és akik egymás után nem az azonos jellegű feladatokat csinálták meg, 40%-al lassabban végeztek.

Ha megcsinálod az egyik tárgyhoz a kikérdező kártyákat, utána küldesz egy kérdést egy tanárnak, utána a másik tárgyhoz kezdesz kikérdező kártyákat készíteni, akkor újra rá kell hangolódnod a kikérdezőkártya-készítés logikájára, és ez időt vesz el. Banálisan hangzik, de így van.

Ráadásul, ha például több különböző, laptopon elvégzendő feladatod van, és ezeket nem egyszerre csinálod meg, akkor minden egyes alkalommal, amikor odaülsz a laptop elé, először böngészni fogsz egy kicsit. Míg ha összegyűjtöd a laptop előtt végzendő feladatokat, leülsz a gép elé, és eleinte valóban meg fogod nézni azt a pár dolgot, ami nem a feladataidhoz kapcsolódik, utána viszont hozzákezdesz a feladatlistához, végighaladsz rajta, mindet kipipálod – sokkal kevesebb mással töltött idővel.

A különböző dolgok közti áthangolódás ráadásul energiát is igénybe vesz, és minél fáradtabb vagy, annál lassabban csinálod meg ugyanazt a feladatot. Az időtakarékosság tehát ezen a módon is megjelenik.

Eleinte kicsit furcsának tűnhet, de ha ráérzel, akkor adja majd magát a csoportosítás. Ráadásul az is frissítőleg hat, hogy különböző területek feladataid végzed egymás után, nem ugyanazon a feladaton kell elejétől a végéig egyszerre végigmenned.

Hozzászólások

Szerző: Diákszemmel