Ezeknek a diákoknak egy napig a klasszikus lovagiassági szabályok szerint kellett viselkedniük

Post Author: Diákszemmel

Könyvekből tanulni persze nagyon hasznos, de milyen nagy a különbség, ha a gyakorlatban próbálod ki, amiről szó van! Egy texasi iskolában a nemi szerepek változására a társadalomban egy tanár úgy hívta fel a figyelmet, hogy egy osztálynak azt adta ki feladatban: egy napig viselkedjenek a klasszikus lovagiassági szabályok szerint.

nemi szerepek, feminizmus,

Adott egy listát fiúknak és lányoknak is, ami rögzítette a szabályokat, amit követniük kell. Célja az volt vele, hogy megmutassa, hogyan is kezelték a nőket a társadalomban. Mert amíg leírva ezek elidegenítő, múzeum jellegű viselkedési minták, ha saját magunk tapasztaljuk meg, egészen más fénybe kerülnek.

A lányok például le kellett szegjék a fejüket, ha egy fiú jött szembe, és pukedlizniük kellett, összeszedni a fiúk után a menzán az ételt, és vinni nekik, ha óra közben megéheztek.

A fiúknak ki kellett húzniuk a széket, hogy segítsenek a lányoknak leülni, fel kellett állniuk, minden alkalommal, ha lány lépett be a terembe, és ha meglátták őket a büfé sorban, fizetniük kellett helyettük.

A lányoknak nőiesen kellett felöltözniük, olyan módon, ami majd elnyeri a fiúk tetszését. Ha együtt mentek valahova, a lányoknak a fiúk mögött kellett menniük.

Sokaknak nem tetszett, milyen szexista feladatot is kaptak a diákok. Voltak, akik kényelmetlenül érezték magukat ebben a viselkedésben, és a felháborodás végül odáig jutott, hogy a tanár megengedte, írjanak egy egy oldalas esszét a témában a gyakorlat helyett.

Miután online is nyilvánosságot kapott az eset, még több kritikát kapott a feladat. Sokan mondták, hogy azért nem jó a gyakorlat, mert még a végén a diákok másolni kezdik ezt a fajta megkülönböztetett viselkedést, ami visszahoz valamit a klasszikus nemi szerepekből. Mások azt mondták, még jó is lehetett volna, ha másnap fordulnak a szerepek, és a lányoknak kell a fiúk szerepébe helyezkedni, és fordítva.

Voltak azért, akik támogatták az elgondolást, mondván, hogy mindenki tudja, mi a helyes, ez a gyakorlati tapasztalat épp megerősíti ezt, nem a régi rutinok felé visz vissza. Végül az iskolának kellett kommunikálnia, hogy természetesen ez a feladat nem tükrözi az iskola szellemiségét.

Mit gondoltok? Egy ilyen gyakorlat visszavisz a patriarchális viselkedésnormák felé, vagy épp az abszurditásukra hívja fel a figyelmet?

Forrás: BoredPanda

Hozzászólások

Post Author: Diákszemmel