Egy friss felmérés szerint a brit fiatalok 71%-a stresszes az iskolai feladatok miatt és 67% érzi magát kínosan, amikor nem ért valamit órán. A megkérdezettek közel harmadának rosszabb lett a mentális egészségi állapota, amikor a járvány után újra elkezdtek suliba járni. Nehezen boldogulsz a suliban? Nem vagy egyedül.
A mentális egészség kérdése végre kezd figyelmet kapni egyetemi közegben is, és egyre többen foglalkoznak azzal, milyen stressz forrást jelentenek az oktatási intézmények, a tanulási kényszer és az elvárások. Ebből az derül ki, hogy az egyetemisták egyáltalán nincsenek olyan jó állapotban, mire amennyire legyinteni szoktunk erre.
Egy brit felmérésben azután vizsgáltak diákokat, hogy a járvány után újra megnyitottak az iskolák. Az derült ki, hogy a megkérdezettek 28%-ának romlott a mentális egészségi állapota, miután vissza kellett térni a suliba. Soknak bizonyul az a terhelés, amivel meg kell küzdeni. Beszédes a szám, amely szerint a válaszadók 71%-a stresszes valamilyen formában az iskolai feladatok miatt.
Az egyik legnagyobb stressz forrást az időkeretek jelentik: 37% emelte ki, hogy nincs annyi ideje tanulni, mint amennyire szüksége lenne, de nagyon sokan egyetértettek abban is, hogy problémát jelent, hogy túl sok feladatot kapnak az iskolában, túl gyorsan kell haladni a tananyagban, illetve olyan az egyetemi időbeosztásuk, ami nehezíti a mindennapokat.
A tanulmányok nagy nyomást helyeznek a diákokra, amik ahhoz is vezetnek, hogy nehézséget okoz a mindennapi egészségek szokások kialakítása is: a helyes étkezés és a rendszeres testmozgás beillesztése a napi rutinba. 64% azt válaszolta, hogy nem alszik eleget, márpedig a kialvatlanság csak tovább rontja a mentális állapotot.
A kutatás szerint mindez hatással van a társas kapcsolatokra is. A válaszadók 44%-a mondta azt, hogy nehézséget jelent számára új emberekkel találkozni és barátokat szerezni. Ez pedig egyre növekvő magány-érzetet okoz.
Forrás: UK Student Behaviour Report