Nem azt a hatást éred el vele, amit szeretnél.
Mindenki szereti, ha elismerik a teljesítményét, tudomást szereznek valamilyen olyan eredményéről, ami neki fontos. De a kulcs éppen ebben van: ez neked fontos, és másoknak nem igazán.
Jellemzően két stratégia van a közösségi médiás „hencegésre”. Az egyik az álszerény, aki úgy adja elő, mintha valami mást akarna mondani. „Természetesen már megint engem kértek meg, már teljesen belefáradtam”.
Ezen aztán nagyon könnyen átlátnak a többiek, ne hidd, hogy nem. Mindenki tudja, hogy nem fáradtál bele, hanem épp azt igyekszel elmondani, hogy mindig téged választanak, mert te vagy a legjobb.
A másik megoldás az őszinte hencegő, aki a nagyvilág elé tárja, hogy nagyon büszke, boldog, mert elért valamit. Ez vajon azt a hatást váltja ki, amit szeretnél? Az az igazság, hogy nem.
Egy kutatásban megkértek két csoportot, hogy alakítsanak ki egy közösségi média profilt, amiben megosztanak 5 dolgot saját magukról. Az egyik csoport azt is kapta, hogy tegye ezt úgy, amitől az emberek kedvelni fogják.
Ezután egy másik csoport nézte meg a profilokat, és el kellett dönteniük, mennyire szeretnék megismerni azt a személyt, akit a profil takar, mennyire tartják szimpatikusnak és sikeresnek.
Azt találták, hogy hiába volt egy profil hencegősebb, az nem befolyásolta, hogy sikeresebbnek tartják-e a profilját olvasva, mint másokat, vagy éppen szeretnék-e megismerni. Azt viszont befolyásolta, hogy mennyire tartják szimpatikusnak: minél hencegősebb, annál kevésbé.
Az igazság az, hogy az ismerőseid nem annak alapján ítélik meg a sikereid, hogy mennyi kiváló tulajdonságod és tapasztalatod osztod meg a közösségi médiában. Sőt, jellemzően nem is érdekli őket.
Akiket érdekel, hogy milyen sikereket értél el, azok azok az emberek, akiknek személyesen is elmondod. Akik viszont csak a közösségi médiában találkoznak ezekkel az információkkal rólad, ők nem látnak ebben mást, mint hencegést.
Ha a saját magadról mások szemében kialakult kép fontos számodra, érdemes átgondolnod, kivel, milyen formában mit osztasz meg.